Tegelijk somber en kleurig.
Een werkstuk met dubbele bedoeling kennelijk is
de kunstenaar dubbel getalenteerd. Ik kan hier
weinig leuks van maken, zelf geen negatief commentaar.
G. van Rijk,
Lelystad
Een bonte lappendeken. Meer
zie ik echt niet in (en daar doe ik eerlijk gezegd
ook geen moeite voor). Een feit is wel dat de
'kunstenaar' veel kleurtjes op z'n palet had...
en hij heeft ze allemaal gebruikt.
Christa Karbet-Tijssen,
Diemen
Ik vind de kleuren schitterend!
Het schilderij roept zomerse gevoelens bij mij
op!
Jan van den
Dries, Tilburg
Doet me denken aan een France
Provincie.
Betty, Purmerend
De schilder dacht: och kom,
ik heb nog wat kleurtjes in mijn tubetjes. Ik
kan mij voorstellen dat je in 1909 ook wel eens
wat kleurigs wilt maken. Hoe langer ik ernaar
kijk, hoe rommeliger het wordt. De caleidoscoop
van het verleden toen alles 'beter' was? Gauw
m'n zonnebril op.
Rob Leibbrand,
Purmerend
Kleurig schouwspel, met veel
reliëf en diepte. Vrolijk voor een kinderkamer.
G. Ledel, Huizen
Poehhh, ik vind het te druk,
ik wil niet zeggen dat het te vol is, maar zeker
wel te druk.
TIny, Nijmegen
Door de felle kleuren direct
te herkennen van mijn museabezoeken, om er stil
van te worden.
Ruth Zogg,
Haarlem
Kandinsky is een meester
van de kleur. Uitbundiger en stralender kan een
doek niet zijn. Bij bezoeken in het Stedelijk
Museum knalt dit werk letterlijk van de wand.
In zijn meer geabstraheerder werk komt er meer
berusting, ruimtelijke werking, plus een verfijndheid
van kleur en lijn dat hier nog afwezig is.
Arnold Nieuwendam,
Amsterdam
Een ouderwetse witkwast zou
hier wonderen doen!
Wimpel, Amsterdam
Actueel!!! Pim Fortuin kijkt
naar een verschrikkelijke puinhoop die paars heeft
achtergelaten.
D. van Velzen,
Ede
De persoon kan niet bij zijn
onderbewuste komen. Ook al ziet het schilderij
er kleurig en vrolijk uit, er kan geen echte vrolijkheid
zijn. Ook is er een gat geslagen op de plek, waar
het vroegere huis van de persoon moet hebben gestaan.
Daardoor is verder exploreren moeilijk.
P. v.d. Pas,
Vlaardingen
Dit wollig borduursel maakt
me verdrietig, misschien de kleuren? Kan zijn.
Wies, Apeldoorn
Sprankelende vrolijke kleuren,
vanuit de verte daardoor een mooi werk, de voorstelling
zelf kan me niet echt boeien.
Loes, Deventer
Knap dat iemand met zoveel
kleur toch een depressie kan weergeven. Het beeld
naar mijn idee het gevoel uit buiten de maatschappij
geplaatst te zijn. Maar er werden wel meer schilders
gek van de giftige dampen die ontstegen uit de
olieverf en bepaalde pigmenten.
Ingeborg, Groningen
Het leven zou toch mooi moeten
zijn maar is het niet, op de een of andere onduidelijk
manier. Eenzaamheid, zonder te weten waar dit
aan ligt.
Ellis Baddag,
Amsterdam
Ik ben een persoon die veel
pijn heeft en verdriet als ik naar dit kunstwerk
kijk dan zie ik die persoon met rood pakje zitten
denken en toen ik keek voelde ik iets raars in
me zo zielig leek mij die persoon ik vond het
mooi en die kleuren allemaal maar dat zegt iets.
Die persoon hoe die zit trok me meer echt zo alleen
net zo als mij. Dit doet me denken aan vroeger.
Besma Oueslati-Lakdemi,
Roermond
Volgens mij probeert u ons
bij u in therapie te krijgen. Mijn god, wie zoekt
die schilderijen uit? Huizen? WAAR????? Grachtenpanden
of zo? Waar???? Moeilijk en druk schilderij. De
persoon links, met gebogen hoofd (terecht), denkt
er volgens mij net zo over.
Iris, Zuidwolde
Ik vind de kleuren prachtig.
Diep en warm. Alleen erg levenloos. Een stad zonder
gezicht zonder karakter. Wel erg tegenstrijdig
eigenlijk of toch niet. De mens maakt immers echt
het karakter van de stad!
Sonja Worm,
Almere
Eigenlijk roept het bij mij
niets anders op dan dat ik vind dat die beste
man de schilderkunst op dat moment nog niet geheel
machtig was. Een rommelig beeld met 'remi alleen
op de wereld' als middenpunt.
J. van Staa,
Utrecht
©
1996-2002 Dagblad De Telegraaf en Jeffrey Wijnberg
Alle rechten voorbehouden
|