Het
beeld van vandaag roept bij mij geen enkele emotie
op. Ik denk echter dat dit komt door de gemoedstoestand
die iemand, in dit geval ik dus, heeft. Daarvan
is volgens mij de beoordeling van elke toestand
of situatie afhankelijk. Dit oordeel duidt overigens
niet op enige negativiteit aan mijn kant.
Jaap
de Vogel, Heerlen
Mijn eerste reactie is: overspannen?? Hoezo dan?
Waarom dan? Nog eens goed kijken! Nee, ik zie
het niet, wat mis ik nou? Door alle gekke vormen
heen zie ik juist een heel parmantig mannetje,
fier, deftig, zoals hij alleen al zijn benen over
elkaar kruist.
Mariette van Dongen, Rijswijk
Over
dit soort kunstenaars (o.a.Picasso) wordt wel
eens gezegd dat ze aan migraine/aangezichtspijn
lijden. En dat ze dus de dingen soms zo zagen.
Het is toch ook de vrijheid van kunst om de dingen
af te beelden zoals je zelf wilt. Ik vind het
leuk maar niet echt mooi.
Ruud Vermeij, Capelle a/d ijssel
Compleet
verknipt door de hedendaagse maatschappij.
Marlene de Vries, Hoorn
Zou
het ook mogelijk kunnen zijn dat de schilder gewoon
alles tiendubbel of gespleten zag? Wat een afschuwelijk
schilderij. Hier zou je spontaan overspannen van
worden.
Iris, Zuidwolde
Ik
weet niet of de man overspannen is maar door het
'verkreukelde' gezicht en de donkere kleuren die
gebruikt zijn krijg ik geen vrolijke indruk.
Stella
Het schilderij roept vragen op: wie is deze man
en wat doet hij in het café. Wacht hij op iemand
of neemt hij, voordat hij een avondje uit gaat
naar het theater, even een drankje in het naastgelegen
café. Verdrinkt hij zijn verdriet of is het alleen
maar een man in een café. Een intrigerend schilderij.
Henk
Saelman, Hoorn
©
1996-2002 Dagblad De Telegraaf en Jeffrey Wijnberg
Alle rechten voorbehouden
|