De dames waren overtuigd
dat het warm was.
Nicolette
van der Marel, Hilversum
Ik moest wel lachen,
het is of de schilder wil shockeren en heeft gedacht:
het is zonde om het vrouwelijk schoon te bedekken,
ik zet de vrouw er gewoon naakt tussen op het
schilderij.
Mariette
van Dongen, Rijswijk
De liefde van de
man gaat toch door de maag?
Iris,
Zuidwolde
Partnerruil veroorzaakt
op z'n zachtst gezegd onvrede. Voor de rest zou
voor mij de hele wereld er zo uit mogen zien als
dit schilderij suggereert.
J.
de Vogel, Heerlen
Vroeger waren vrouwen
kennelijk ook al beter bestand tegen verkoudheid
en griep. Als je het huidige kledinggedrag van
vrouwen en mannen vergelijkt, valt vaak duidelijk
op dat veel vrouwen geneigd zijn zoveel mogelijk
huid onbedekt te laten, terwijl mannen altijd
flink in de kleren blijven. Kennelijk is er de
laatste eeuwen nog niet zoveel veranderd.
Hedzer
Visser, Zwaagwesteinde
Vrij, vrijheid en
rust. Ongedwongen sfeer en natuurlijk de uiting
van de mannelijke (toch meestal) lust. Het is
erg vredig en straalt toch een bepaalde sensualiteit,
die niet ordinair is, uit. Je kunt zelf je fantasie
laten werken of men daar aan partnerruil heeft
gedaan of dat ieder iets met z'n eigen 'vriendin'
heeft gedaan. En de vraag stellen: hebben ze het
voor of na het eten gedaan? De kleuren zijn van
die tijd en vind ik niet zo heel keurrijk, maar
het past wel.
Jane
Enkelaar, Almelo
Een gevoel van ongelijke
verdeeldheid! Waarom zijn de vrouwen naakt en
de mannen niet?
Mary
de Booij, Amsterdam
Stom schilderij,
waarom zitten die mannen niet naakt in plaats
van die vrouwen? Zijn die mannen weer iets te
veel en moeten die vrouwen weer voldoen aan de
behoeften van de mannen. Waarom niet gewoon een
keer andersom?
Laura,
Eindhoven
Anatomisch
een wonder, gezien de stand van de liggende voet.
Het lijkt alsof levensgenieters in het verleden
betere omgangsvormen kenden, welbespraaktheid
kan ook een oorzaak zijn voor de verschillen in
verpakking. Persoonlijk denk ik dat deze preutse
heren ons behoeden voor een blik op hun lelijke
lijven.
S.
Scheenstra, Midlaren
©
1996-2002 Dagblad De Telegraaf en Jeffrey Wijnberg
Alle rechten voorbehouden
|