[advertentie]

De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
www.wijnbergonline.nl

Jeffrey Wijnberg:
Uitdagende vrouwen

Dat de hedendaagse vrouw in en buiten de slaapkamer steeds uitdagender wordt, verbaast me niets. Vroeger was de vrouw zo afhankelijk van de man dat zij dikwijls alleen haar seksualiteit als (defensief) wapen kon gebruiken om nog iets van hem gedaan te krijgen.

Nu zij, vooral door een enorm gestegen financiële onafhankelijkheid, haar eigen plan kan trekken, is het ook mogelijk om zich op directe manier 'bloot te geven'. Bovendien, echt vrouw-zijn mag weer en dat betekent mooie lingerie, sexy kleding en 'laten zien wat je hebt'.

Voor mannen is de moderne 'vrouwelijke agressiviteit' een stoel op de eerste rang in de hemel. Eindelijk hoeft hij niet meer als een vermoeide krijger achter haar aan te jagen om voor de zoveelste keer nul op het rekest te krijgen. Versierd worden door de vrouw is voor de man wellicht één van de meest opwindende fantsieën die hij heeft en als het ook nog werkelijkheid wordt, slaan zijn stoppen meteen door. Leve de string! Hiep hiep hoera voor de moderne vrouw!

uit De Telegraaf-i van dinsdag 12 juni 2001

Steeds meer vrouwen
kiezen voor de string

AMSTERDAM - Het kleinst denkbare kledingstukje - de string - is groot aan het worden. Een op de drie vrouwen draagt zo'n piepklein stukje ondergoed inmiddels met enige regelmaat. Dat aantal is naar schatting tweemaal zo groot als vijf jaar geleden.

Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GFK. Lingerie is populairder dan ooit: de sector behaalde vorig jaar een omzetgroei van 9 procent. Om de verkoop nog verder op te stuwen, rijdt in het najaar een lingerietrein met live-modellen door Nederland.

De jongste cijfers werden dinsdag in Amsterdam gepresenteerd door Bodyfashion Promotion, een samenwerkingsverband van lingeriefabrikanten en verkooppunten. Volgens Bodyfashion hoeft Nederland zich niet meer te schamen ten opzichte van omringende landen. Nederlanders kopen steeds meer 'tweede huidmode' en geven er per artikel ook meer aan uit.

De sterke stijging van de omzetten vertaalt zich in bijna alle produkten. Aan bh's gaven vrouwen afgelopen jaar 19 procent meer uit en aan foundation 14 procent meer. Maar ook de heren hebben de modieuze slips massaal ontdekt. De mannen kochten 19 procent meer herenonderondergoed dan in 1999. De groei is opmerkelijk, omdat de reguliere bovenmode in 1999 volgens Bodyfashion Promotion een groei van 4 procent noteerde.

Helemaal passe is in elk geval de ochtendjas, zo blijkt uit het onderzoek: een daling van 7 procent. De ochtendjas wordt niet gessocieerd met sexy of aantrekkelijk. En zwembroeken zijn aan de Nederlandse man niet te slijten "De Nederlandse man is een triest geval. Hij koopt een zwembroek eens in de zeven jaar", aldus een woordvoerder van Bodyfashion Promotion.

In het najaar, tijdens de Week van de Lingerie die op 27 oktober begint, laat de bedrijfstak een trein - de 'lingerie-express' - door Nederland rijden met echte modellen. Ook wordt in de trein een coupé van de toekomst, van de sport en een trendcoupé ingericht. .

 

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf en Jeffrey Wijnberg
Alle rechten voorbehouden




UW MENING

Psycholoog Jeffrey Wijnberg kan het niet laten. Bij opmerkelijke berichten uit de krant geeft hij zijn persoonlijke opinie. Die van u is ook belangrijk.


NIEUWS-ARCHIEF

Nieuws is snel oud. Maar het commentaar van psycholoog Wijnberg blijft actueel. Daarom is hier een archief voor aangelegd.