AMSTERDAM - Het Haagse bedrijfje PEPC Worldwide, dat sinds 1999 wereldwijd een kleine honderd dagbladtitels digitaal verspreidt en print voor consumenten, gaat eind deze maand naar de beurs in New York.
Met de beursgang wil de onderneming een bescheiden bedrag van €15 miljoen ophalen om onder meer het verkoopapparaat en het werkkapitaal te versterken. Hiervoor zal 20% van de aandelen genoteerd worden.
Begin deze maand heeft PEPC het verzoek tot notering bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC ingediend. Het is de verwachting dat eind oktober duidelijk wordt of de toestemming verleend wordt, waarna een notering volgt op de American Stock Exchange, het kleinere zusje van NYSE.
Het bedrijf verstuurt vanuit Den Haag 97 verschillende dagbladen (waaronder De Telegraaf, USA Today en El Pais) naar dertig landen wereldwijd.
De dagbladen worden in hotels, op cruiseschepen en luchthavens aangeboden via een digitale krantenkiosk, waar de consument voor pakweg €4 een print op tabloidformaat kunnen laten maken. PEPC is met zijn 35 werknemers nog volledig in handen van een aantal informal investers, waarover de woordvoerder geen nadere mededelingen wil doen.