De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
di 15 oktober 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Het De Telegraaf Transferspel
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
BINNENLAND ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  Sportzaak neemt rol van
schoenenwinkel over

Van een onzer verslaggeefsters

   
 

VOORBURG - Nederlanders kopen hun schoenen steeds vaker in een sportzaak. Een kwart van onze stappers komt daar vandaan. Onze kleren schaffen we meestal aan bij speciale kledingzaken. Maar ook het warenhuis, de markt, postorderbedrijven en sportwinkels bezoeken we dikwijls voor een nieuwe outfit.

Uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat een gemiddeld Nederlands huishouden jaarlijks zo'n €1300 aan kleding uitgeeft en €260 aan schoenen.

In totaal besteden we per jaar bijna €11.000 in detailhandel en horeca.

Het leeuwendeel van dit bedrag gaat op aan voeding. "Hieraan werd zo'n €4100 gespendeerd, waarvan meer dan de helft in de supermarkten", aldus het CBS.

Twintig procent van onze totale uitgaven kwam terecht in een restaurant, café of bedrijfskantine. De overige voedselaankopen worden gedaan bij de slager, groenteman, bakker, slijter en op de markt.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 15 oktober 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.