AMSTERDAM - Het boeken van vliegreizen en vakanties via internet is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld. De KLM trok met 5,8 miljoen bezoekers via het computerscherm zelfs 137% meer belangstelling.
|
. (Eigen foto)
|
Ondanks de diepe crisis, waarin de internationale luchtvaart zich nog steeds bevindt, blijkt de jacht op voordelige tickets populairder dan ooit. Vliegtickets en -reizen behoren tot de meeste verkochte producten via internet.
Uit recent onderzoek van het internationale onderzoeksbureau Nielsen/NetRatings blijkt dat het internetbezoek aan Europese luchtvaartmaatschappijen van oktober 2001 tot augustus 2002 gemiddeld in Europa met 118% is gegroeid. Eén van de meest interessante resultaten van het onderzoek is dat de maatschappijen met de snelst groeiende activiteiten op internet, stuk voor stuk geen zogenoemde low-budget maatschappijen zijn.
De KLM kwam in het lokken van passagiers via het computerscherm met een groei van 137% op de derde plaats na de Duitse maatschappij Lufthansa, die met 442% de meest explosieve groei noteerde. De internetsite van British Airways werd 170% meer bezocht.