TURKU - De tennisbond KNLTB heeft de strategie in de jacht naar een nieuwe hoofdsponsor aangepast. Mede door de huidige economische situatie zoekt de federatie nu meerdere geldschieters toegespitst op de verschillende deelgebieden binnen de bond.
De ommezwaai is ook ingegeven door de ervaringen van technisch directeur Hans Felius.
"We hebben door contacten in het veld gemerkt dat de belangen van bedrijven vaak niet overeenkomen. Er is bijvoorbeeld veel belangstelling voor de groep van vijf tot acht jaar, maar zo'n bedrijf heeft dan geen interesse in de Daviscup. We zijn daarom tot de conclusie gekomen dat het veel handiger is om de zaak in kleinere stukken te hakken."
Captain Tjerk Bogtstra sprak na de zege in het promotiedegradatieduel met Finland zijn verbazing uit over het ontbreken van een sponsor voor de Daviscup.
Sinds het afhaken van Zilveren Kruis als hoofdsponsor wist de KNLTB vorig jaar voor de landenwedstrijd nog wel Levob als geldschieter te strikken, maar het bedrijf haakte weer snel af.