DEN HAAG - Mensen die bij internetbedrijf GSM Corner een abonnement voor een mobiele telefoon hebben afgesloten en nog steeds de hun beloofde bonus van €250 niet hebben gekregen, kunnen zich aanmelden bij de Consumentenbond. Op grond van de binnenkomende meldingen bekijkt de bond welke stappen er tegen GSM Corner genomen kunnen worden.
Het gaat om consumenten die veelal via de website www.telecomvergelijker.nl bij GSM Corner een O2-abonnement hebben afgesloten. GSM Corner kreeg bij het afsluiten van een bepaald aantal O2-abonnementen een bonus, waarvan ook de consument zou profiteren: hem werd €250 beloofd. Veel mensen hebben dat geld echter nog steeds niet ontvangen.
De netwerkaanbieder bood een belbundel aan van €20 per maand. De eenmalige aansluitkosten bedragen €50, waarmee de totale kosten voor het eerste jaar op €290 komen. Dankzij de bonus zou het de consument het eerste jaar echter maar €40 kosten.
GSM Corner heeft inmiddels beloofd dat iedere klant zijn bonus tegemoet kan zien.