AMSTERDAM - Opvallend nieuw medium rondom het Nederlands elftal. Een fraaie sponsorkrant in full color. De titel Achter Oranje geeft precies de plaats aan waar een van de grootste Oranjesponsors, Heineken, zich graag ziet.
Holdingdirecteur van De Telergaaf, Fred Arp (r), overhandigt het eerste exemplaar aan een Heineken-collega.
De actie is volgens dit bedrijf bedoeld om de sfeer bij de echte supporters positief te beïnvloeden door zichzelf als een echte supporter te presenteren. In de historie van het Nederlands elftal in kwalifcatiereeksen voor de eindrondes om het WK en nu dus het EK in Portugal, is het vervaardigen van een actuele dagkrant vlak voor een officiële wedstrijd uniek. De krant Achter Oranje bevatte veel speciale interviews, moderne graphics, tips van favoriete voetbalkenners, historische overzichten , het complete EK voorronde programma en enkele prijsvragen. Origineel was de oproep aan de andere echte supporters om een nieuw Oranje-lied te maken. Achter Oranje werd door deze krant gemaakt en in een gelimiteerde oplage van bijna 80.000 exemplaren verspreid in de Heineken horecabedrijven in ons land en in en rond het Philips stadion waar het Nederlands elftal van Wit-Rusland won.