De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 5 september 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Kies uw favoriete winkel 
Elite Modellook 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Nederlanders kopen steeds
vaker en meer via internet

Van een onzer verslaggevers

   
 

ROTTERDAM - De kooplust onder Nederlandse internetgebruikers is in de eerste helft van dit jaar flink aangewakkerd. De markt voor online consumentenbestedingen steeg met 86% naar €445 miljoen. Dit blijkt uit de 'Online Shopping Monitor', een halfjaarlijks onderzoek van het Rotterdamse bureau Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org.

Nederlanders kochten 225 miljoen keer in deze periode iets via het web. De gemiddelde bestedingen per online shopper stegen met 25% naar bijna €200. Vooral consumentenelektronica en pc's werden vaker op die manier aangeschaft, terwijl ook internetreisbureaus het drukker kregen. In de eerste helft van dit jaar verdubbelde de verkoop van reizen via internet tot €185 miljoen. Levensmiddelen vormen veruit de sterkst stijgende categorie.

Mede daardoor nam ook de frequentie van bestellingen toe. In opkomst is de groep kopers die internet afgrazen naar goedkope aanbiedingen. De groep online kopers die voor het eerst bestellen, is gestegen naar 410.000. Dit is anderhalf keer zo veel als een jaar geleden.

Volgens Frank Sibbel, manager van Blauw Research, beginnen de internetwinkels meer volwassen te worden. Ze krijgen het proces van bestellingen opnemen en afleveren bij de klant steeds beter onder de knie.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 5 september 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.