De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 5 september 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Kies uw favoriete winkel 
Elite Modellook 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
BINNENLAND ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  Rugzakhotels fors duurder
   
 

door Arnold Burlage AMSTERDAM - Wie in Nederland nog een goedkoop hotelletje zoekt, zal daarin steeds minder slagen. De prijzen van de hotels met de laagste tarieven, de zogenaamde budgethotels, zijn de afgelopen drie maanden maar liefst met 14% gestegen.

In vergelijking met de andere Europese steden is de prijsstijging een record. De prijzen van de hotelkamers in de midden- en duurdere klasse lijken te stabiliseren, zo blijkt uit onderzoek van American Express. Voor de prijsstijging is geen concrete reden aan te geven, anders dan de stijgende populariteit en de grotere vraag naar laag geprijsde hotels.

Uit het onderzoek blijkt dat de hotelprijzen in Londen en Amsterdam het hoogst zijn en in Frankfurt het laagst.

Opmerkelijk is dat door de stijgende populariteit van budgethotels, waar de belangstelling wordt beloond met hogere tarieven, de duurdere hotels zich meer willen onderscheiden met juist gunstige tarieven, constateren de onderzoekers.

Uit recent onderzoek van Active Hotels blijkt dat het aantal hotelreserveringen via internet met 300% is toegenomen. Investeringen in nieuwe technologieën komen zowel de hotels als de klanten ten goede. Door internet te gebruiken als distributiekanaal kunnen hotels met speciale aanbiedingen sneller en tot het laatste moment - bijvoorbeeld kort voor de weekeinden - inspelen op de wisselende marktcondities.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 5 september 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.