AMSTERDAM - Het Brits-Nederlandse concern Unilever gaat zijn Bertolli-broodjes ruim aan de man brengen. Via het koelvak van benzinestations. De afgelopen maanden werden de broodjes al verkocht bij de lunchcafés van Bertolli. Ook zijn de broodjes getest bij luchtvaartmaatschappij Basiq Air en zes pompen van Shell.
Unilever gaat zijn Bertolli-broodjes ruim aan de man brengen. (Foto: ANP)
Het wordt een broodje voor de man, zo maakte het concern gisteren tijdens een presentatie bekend. Want de ervaring leert dat 80% van de aankopen bij een tankstation door gehaaste mannen wordt gedaan. Al snel bleek dat de Nederlandse man-on-the-move niet warm loopt voor vegetarische broodjes. Die werden dan ook vervangen door een gezellige kip-variant. Zo'n broodje Bertolli kost €3,45 of €3,85.
Een revolutie, zo heet het bij Unilever. Voor het eerst in de geschiedenis van het Brits-Nederlandse concern biedt het verse en dus bederfelijke waar aan. Vers kent zo zijn specifieke houdbaarheid. Een lekker belegde knapperige Italiaanse ciabatta is het broodje Bertolli dan ook niet. Alleen zachte broodjes zijn bruikbaar in het koelvak. Maar brood uit het koelvak smaakt niet bepaald fris. Voor het beste resultaat moet je je meeneembroodje dan ook een half uurtje laten staan om het op temperatuur te laten komen.