De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 21 augustus 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Elite Modellook 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
BINNENLAND ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  Hiddink mascotte voor
concurrent Philips

   
 

AMSTERDAM - Guus Hiddink, de nieuwe mascotte van Philips, maakt ook reclame voor het concurrerende elektronicaconcern Samsung. Tot grote verbazing van de sponsor van PSV siert een foto van de populaire voetbalcoach deze week een paginagrote advertentie van Samsung in enkele landelijke dagbladen.

Hiddink tekende een dikke maand geleden een contract met Philips. Exacte invulling van de overeenkomst is nog niet bekend, maar genoemd wordt optreden in reclamespotjes en het geven van interne cursussen over teamwerk.

Vooral in Korea zou de nieuwe PSV-trainer moeten zorgen voor een groter marktaandeel: het land waar hij als trainer van het Koreaanse elftal tijdens het wereldkampioenschap voetbal dit jaar eeuwige roem vergaarde.

Ook het Koreaanse Samsung lift mee op het succes van de coach. Al tijdens het WK had Hiddink een contract met het elektronicaconcern, volgens een woordvoerster van de Nederlandse elektronicadivisie van het bedrijf. Over de inhoud en aard van de overeenkomst kan de onderneming niets bekend maken.

De activiteiten van Hiddink voor Samsung zijn niet overlegd met de nieuwe opdrachtgever Philips. "We hebben gisteren contact opgenomen met Samsung en kennelijk was de advertentie al afgesproken. We begrepen dat de reclame een uitvloeisel is van eerdere activiteiten van Hiddink voor Samsung", aldus een woordvoerder. De Philips-zegsman geeft aan "alleen met Hiddink over activiteiten voor het eigen bedrijf te hebben gesproken".

De reclamestunt van Samsung komt vanuit de Koreaanse creditcarddivisie, die op Nederlandse bodem niet actief is. Omdat Hiddink aan dit onderdeel van het bedrijf zijn naam heeft verbonden, mag hij geen reclame maken voor de elektronica van Samsung.

Een woordvoerster van Samsung: "Het Koreaanse hoofdkantoor wil een gevoel van dankbaarheid en vriendschap neerzetten. Tussen de coach en het bedrijf is door het WK een band ontstaan."




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 21 augustus 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.