De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 17 augustus 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Elite Modellook 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Heineken doet VK zelf

Van een onzer verslaggevers

   
 

AMSTERDAM - Bierbrouwer Heineken neemt vanaf 2003 zelf de marketing, verkoop en distributie op zich van het merk Heineken in het Verenigd Koninkrijk (VK). Nu doet Heineken er nog zaken met Whitbread en Whitbread-moeder Interbrew.

Die verkopen in het VK Heineken Cold Filtered, een standaardbiertje met 3,5% alcohol, en Heineken Export, een premium-bier met 5% alcohol.

Vanaf 2003 gaat Heineken alleen nog het premium-bier verkopen, dat dan in Nederland gebrouwen gaat worden. Het opzetten van een eigen verkoopkantoor en het uitbouwen van het netwerk drukt het bedrijfsresultaat het eerste jaar met €20 miljoen.

Over een aantal jaren wil Heineken in het VK quitte spelen. Op de middellange termijn moet het land dan bij gaan dragen aan de winst van Heineken nv.

Whitbread en Interbrew zetten in 2001 in het VK meer dan 1 miljoen vaten Heineken af (Cold Filtered en Export). De totale omzet bedroeg £526 miljoen, waarvan £63 miljoen thuisverbruik betrof. De rest werd verkocht in de horeca.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 17 augustus 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.