De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 10 augustus 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Slag om zakenreiziger
volledig losgebarsten

   
 

SCHIPHOL - Zakenreizigers worden bij luchtvaartmaatschappijen als de meest lucratieve passagiers weer meer in de watten gelegd. Nu businessclass-passagiers onder druk van kostenbesparingen in de toeristenklasse dreigen te vluchten, wordt aan de service wat gedaan.

Het nieuwste initiatief om zakenreizigers aan boord te krijgen en vooral ook te houden: speciale kleinere vliegtuigen met uitsluitend businessclass voor een vijftigtal passagiers met een eersteklas verzorging, zonder goedkope economyclass en huilende kinderen. Het initiatief is van Lufthansa. Een simpele Boeing 737, type 700, luxueus en comfortabel ingericht, vliegt dagelijks voor hetzelfde tarief als met de grote jumbo's en vrijwel even snel heen en weer tussen Düsseldorf en New York. Niet meer dan 48 passagiers genieten aan boord van ruimte, rust, extra aandacht en voor wie dat wil, op de retourvlucht een ongestoorde nachtrust.

Ook vanuit Nederland stappen een groeiend aantal zakenreizigers over op het nieuwe product. "Het product is nog in de beginfase. Maar de natuurlijke markt van het grensgebied wordt met de extra aandacht stellig groter", aldus Lufthansa.

De KLM studeert ook op mogelijkheden om de bovenkant van de zakenreismarkt nog beter te gaan bedienen. "We zijn ons bewust van het grote belang van dat zakenreissegment. Een nieuw product is een waardevolle en realistische optie." De intercontinentale businessclass van KLM zou bijvoorbeeld beter kunnen aansluiten op die van de Europese vluchten. Nu belanden zakenreizigers na het overstappen, soms in veel krappere toestellen.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 10 augustus 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.