De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
di 9 juli 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Tournieuws 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Lemonsmaak moet mannen aan Coca-Cola light krijgen
   
 

AMSTERDAM - Frisdrankfabrikant Coca-Cola introduceert begin augustus een nieuw drankje op de Nederlandse markt. Coca-Cola light Lemon - een caloriearme cola met een 'verfrissend' lemonsmaakje - is vooral gericht op mannen, laat Coca-Cola Nederland weten. Die vinden de huidige Cola light wel bij hun levensstijl passen, maar niet 'fris en uitgesproken genoeg' smaken. Coca-Cola verwacht veel van de nieuwe frisdrank.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (284x284, 20kb)
De Cambodjaanse man zal het nog even moeten stellen zonder Coca-Cola light Lemon. (Foto: PETER-VINCENT SCHULD/SCHULD)
Coca-Cola introduceerde zijn eerste light-dranken in 1984. Nederland kon toen kennismaken met Coca-Cola light (inmiddels goed voor 9% van alle frisdranken die in ons land worden verkocht) en Coca-Cola light cafeïnevrij. In 1985 volgde Cherry Coke, een cola met kersensmaak.

Bijna 20 jaar later drinken vooral vrouwen de caloriearme colavariant. "Sommige mannen vinden light niet stoer", weet een woordvoerster van de frisdrankfabrikant. Alleen als de zomer voor de deur staat, heeft het mannelijk smaldeel van Nederland geen moeite met Coca-Cola light. Dan moeten er overtollige kilootjes af, wil men zonder natuurlijke zwembandjes het strand op kunnen.

Wat dat betreft lijkt de introductie van de nieuwe lemonvariant goed gekozen. Coca-Cola lanceert light Lemon 'hoog zomer', waarmee het volgens de frisdrankfabrikant aansluit bij "een spontaan, ongecompliceerd en vrolijk zomergevoel".

Volgens Coca-Cola Nederland is de lemonvariant nadrukkelijk níet bedoeld om light-weigerende mannen alsnog over de streep te trekken. "Het is een leuke bijkomstigheid dat light Lemon vooral mannen aan zal spreken. Het is niet zo dat we zien: die mannen willen niet aan Coca-Cola light, dus introduceren we iets anders." Het frisdrankconcern kan nieuwe coladrinkers ondertussen goed gebruiken, want de markt voor prikdranken staat onder druk, erkent de woordvoerster. "De markt groeit niet meer zo als voorheen." De moderne consument wordt individualistischer en vraagt om meer variatie. Met Coca-Cola light Lemon voldoet het frisdrankconcern aan die vraag, vindt de zegsvrouw.

Coca-Cola ondersteunt de introductie van de nieuwe loot aan de colafamilie door een uitgebreide reclamecampagne. Op de winkelvloer, in de bladen en op televisie zal in de campagne worden aangehaakt bij de nieuwe commercial van Coca-Cola light. Die laatste heeft als boodschap: do what feels good (doe wat lekker voelt). En nu maar hopen dat dat voor light Lemon-drinken ook geldt.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 9 juli 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.