De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 5 juli 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  De Telegraaf in
publieksbeurzen

Van onze verslaggevers

   
 

AMSTERDAM - Uitgeverijconcern De Telegraaf heeft met de Britse Expomedia Group een driejarige overeenkomst gesloten voor het organiseren van publieksbeurzen. Met deze nieuwe activiteit wil De Telegraaf adverteerders naast kranten, tijdschriften en internet een extra communicatiekanaal bieden. "Het is een nieuwe loot aan de stam", stelt directeur Fred Arp.

Expomedia laat in Amsterdam een gebouw verrijzen met een vloeroppervlak van 10.000 vierkante meter. Dat komt in de buurt van de Amsterdam ArenA te staan. Expomedia-topman Mark Shashoua verwacht dat daar in 2004 de eerste beurzen worden georganiseerd.

De inbreng van De Telegraaf in de samenwerking bestaat onder meer uit het beschikbaar stellen van ruimte in zijn kranten en tijdschriften. Verder delen beide partners de opbrengsten van de gezamenlijke beurzen, die kleinschaliger zullen zijn dan die bijvoorbeeld in de Amsterdamse RAI worden gehouden.

Volgens Arp zullen de evenementen aansluiten bij de kranten en tijdschriften van zijn concern. "Je kunt hiermee veel kanten op. Een woonbeurs is mogelijk, maar ook een vacaturebeurs, trouwbeurs of een klassieke autobeurs behoort tot de mogelijkheden", zegt hij over deze eerste stap van De Telegraaf in het ontwikkelen van evenementenmarketing.

Expomedia neemt de bouw en het beheer van het beursgebouw voor zijn rekening. Dat geldt ook voor andere doorlopende exploitatiekosten. "Als er tijdens een jaar geen enkele beurs wordt gehouden, kost ons dat niets", benadrukt Arp. Volgens hem staat het De Telegraaf verder vrij om te blijven samenwerken met andere beursorganisaties.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 5 juli 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.