De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
do 13 juni 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
SPORT ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  Lammers snelst
in Le Mans

   
 

AMSTERDAM - Jan Lammers zorgde voor een verrassing door gisteren tijdens het eerste deel van de tijdtraining voor de 24 Uur van Le Mans de snelste rondetijd te draaien. De Zandvoorter liet daarmee in het tussenklassement om 21.00 uur de algemeen als favoriet beschouwde Audi's achter zich.

"We wisten al dat onze auto snel was, maar eigenlijk hebben we voornamelijk aan de afstelling voor de race gewerkt", zei Lammers, wiens Racing for Holland-Dome opnieuw beplakt is met enige honderden sponsorblokjes van personen en bedrijven die het sympathieke project een warm hart toedragen. Lammers reed gisteravond het gehele eerste deel van de training. Hij had eenmaal een korte excursie door de grindbak in de Dunlop-bocht, maar voor de rest liep de Dome-Judd als het spreekwoordelijke uurwerk.

"Het lijkt wel of al die andere deelnemers een langer circuit rijden", grapte Tom Coronel, toen de tijd van Lammers zo'n anderhalf uur bovenaan het beeldscherm prijkte. Coronel en Val Hillebrand kwamen in de sessie tussen 22.00 uur en middernacht in actie. De Deen Tom Kristensen benaderde Lammers' tijd in de slotfase van de eerste sessie gisteren tot op vier tienden van een seconde, gevolgd door zijn Audi-teamgenoten Johnny Herbert en Michael Krumm.

De Spyker van Peter Kox, Hans Hugenholtz en de Duitser Norman Simon werd enigszins geplaagd door loszittende plaatwerkdelen. "We hebben te weinig neerwaartse druk op de voorwielen en het aluminium is te slap, maar het is ook pas de eerste keer dat we met onze geheel nieuw opgebouwde auto rijden", verklaarde Hans Hugenholtz, die tijdens het eerste deel van de training de baan op ging. De Carsport-Viper van Mike Hezemans, Anthony Kumpen en de Italiaan Matteuzzi kwam met de Italiaan achter het stuur qua snelheid nog niet helemaal uit de verf. "Er zit echter nog genoeg potentieel in", zei Mike Hezemans.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


do 13 juni 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.