De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 5 juni 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
BINNENLAND ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  Klanten klagen over
dure boodschappen

Van onze financiële redactie

   
 

DEN HAAG - Zes op de tien Nederlanders vinden dat zij te veel kwijt zijn aan de dagelijkse boodschappen. Dat blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit van Rotterdam in opdracht van supermarktorganisatie CBL.

Vier van de tien vinden de prijzen in supermarkten 'enigszins hoog', twee op de tien vinden het prijsniveau 'hoog' of 'te hoog'. Huishoudens met kinderen zijn daarbij duidelijk negatiever dan huishoudens zonder kinderen.

Opvallend noemen de onderzoekers dat tweederde van de consumenten het idee heeft dat de prijzen in supers de afgelopen maanden 'flink' omhoog zijn gegaan. Een mogelijke verklaring hiervoor is de grote aandacht voor de invoering van de euro en het relatief hoge inflatieniveau.

Tot dusver stonden supermarkten te boek als één van de weinige branches die de komst van de euro niet aangrepen om de prijzen te verhogen. Zij die hun dagelijkse boodschappen doen bij één van de vele supermarktformules ervaren het kennelijk anders.

Zie verder De Financiële Telegraaf



 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 5 juni 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.