De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
za 4 mei 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  Rossi zet de toon

Van onze motorsportmedewerker

   
 

JEREZ - Als het aan sommige instanties had gelegen, dan waren de Grand Prix-motoren pas over enkele weken naar Zuid-Spanje gekomen, want de ingrijpende verbouwing op het circuit van Jerez is nog lang niet voltooid aan de vooravond van de races op zondag. Nadat de vroegtijdig aanwezige coureurs langs trucks en betonmortelwagens hun nieuwe pits hadden bereikt en eenmaal in actie kwamen, bleek dat bijna alles bij het oude was gebleven bij de derde GP van het seizoen. Onder aanvoering van Valentino Rossi bleef Honda de toon zetten in de MotoGP-categorie die in de plaats is gekomen van de oude 500cc-klasse. De wereldkampioen was in de eerste tijdtraining de snelste, maar op het vuile, stoffige asfalt bleef hij nog een seconde boven zijn eigen record van vorig jaar.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (213x284, 8kb)
Valentino Rossi (Foto: AP)
De nieuwe Honda 5 cilindermotoren van Rossi en Ukawa (winnaar van de laatste GP) kregen alleen een aanval uit eigen kring te tuchten, want het was de Japanner Katoh die zijn 'oude' tweetaktmachine naar de voorlopige tweede startplaats stuurde. De 250cc-wereldkampioen van 2001 lijkt klaar voor een mooie verrassing en veel zal afhangen van de bandenkeuze, zeker als de temperaturen in Andalusië hoog oplopen.

In het Kanemoto-team van Jurgen van den Goorbergh (17e) wordt nog hard gewerkt aan het testen van de nieuwe Bridgestone-banden, maar niet alle renstallen kunnen zoveel geduld opbrengen. Het Suzuki-fabrieksteam, waar onder anderen Kenny Roberts voor uitkomt, is na twee GP's al overgestapt van Dunlop naar Michelin, dat sinds enkele jaren hofleverancier in de zwaarste klasse is. Zulke transferbewegingen worden altijd met argusogen bekeken als het seizoen eenmaal begonnen is.

Tijden eerste training MotoGP-klasse: 1. Rossi (Ita) Honda 1.42,736 (154,987 km/u), 2. Katoh (Jap) Honda 1.43,075, 3. Ukawa (Jap) Honda 1.43,519, 4. Barros (Bra) Honda 1.43,843, 5. Capirossi (Ita) Honda 1.44,216; 6. Roberts (VSt) Suzuki 1.44,295, 17. Van den Goorbergh (Ned) Honda 1.46,111. 250cc: 1. Melandri (Ita) Aprilia 1.45,71 (150,627 km/u), 2. Alzamora (Spa) Honda 1.45,915, 3. Depuniet (Fra) Aprilia 1.46,004, 24. Janssen (Ned) Honda 1.49,816. 125cc: 1. Poggiali (SanMar) Gilera 1.49,665 (145,194 km/u), 2. Nieto (Spa) Aprilia 1.49,748, 3. Pedrosa (Spa) Honda 1.49,799.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


za 4 mei 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.