AMSTERDAM - Uitgever PCM begint toch een eigen nieuwssite. Deze moet voor de zomer in bedrijf zijn, heeft PCM gisteren gezegd. De uitgever stopte begin dit jaar de voorbereidingen voor een nieuwssite. Het bedrijf wilde eerst zien of er goedkopere alternatieven voorhanden waren. Om die reden was internetsite NU.nl in beeld voor overname door PCM Interactieve Media (PIM). Dat bleek uiteindelijk te kostbaar.
Een officiële naam voor de nieuwssite is nog niet bekend. Volgens kersverse hoofdredacteur Froukje Santing gaat de site zich richten op jongeren tussen 20 en 30 jaar die zich niet meer aan één krant willen binden. Daarnaast hoopt Santing mensen te lokken, die op hun werk een aansluiting hebben.
Bij de internetsite komen 10 tot 12 redacteuren te werken. Die gaan zich bezig houden met het verzamelen en bewerken van nieuwsberichten. Hoe de internetsite geld moet opleveren is nog niet duidelijk.
Ook gaat PCM zich bezig houden met de verkoop van berichten voor internetsites van providers en portals. Daarvoor is het bedrijf Novum opgericht, dat onder meer samenwerkt met Cameo Media, Moneyview Online en Infostrada.