Van een onzer redacteuren - UTRECHT, vrijdag
De Rabobank werkt aan een concept dat winkelen via de telefoon, de kabel en het internet mogelijk moet maken. Het ligt in de bedoeling dat Bellboy, zoals het project gaat heten, nog deze zomer actief wordt.
Volgens E. Doezelaar van de Rabobank valt Bellboy te vergelijken met een elektronisch winkelcentrum waar verschillende winkeltjes gevestigd zijn. De klant kan hier bijvoorbeeld boodschappen, theaterkaartjes, cd's, boeken of andere zaken bestellen zonder de deur uit te hoeven. Bellboy regelt voor de deelnemende detaillisten of dienstverleners de verdere afwikkeling van de transacties.
Op dit moment zijn Rabobank en het automatiseringsbedrijf Origin de
enige deelnemers in de joint-venture waarbij Rabo een meerderheidsbelang
heeft. Voorwaarde voor het daadwerkelijk van start gaan van Bellboy is
echter dat er meer partijen zullen toetreden. "Het gaat hierbij niet zozeer
om geld als om kennis. Hierbij moet gedacht worden aan de verschillende
onderdelen van de keten zoals logistiek en distributie", aldus Doezelaar.
Bellboy is onderdeel van een veel bredere e-commerce strategie van de Rabobank waarbij diverse partners zijn betrokken. Hierover valt aan het eind van dit kwartaal meer te melden volgens de Rabobank.