Reclame in KLM-vliegtuigen
door Arnold Burlage - SCHIPHOL, maandag
FOTO: ANP
In de KLM-vliegtuigen komt reclame om extra geld in het laatje te brengen. De KLM-directie heeft daarvoor als eerste een miljoenencontract afgesloten met de ABN Amrobank.
De bankreclame is sinds nieuwjaarsdag al zichtbaar op alle hoofdsteunen van de vliegtuigstoelen. Intern bestaat grote kritiek op het verlaten van de eigen KLM-merkstijl.
De KLM wil nagaan hoe via reclame nog meer extra inkomsten kunnen worden binnengehaald. Voor verdere sponsoring van onze nationale luchtvaartmaatschappij wordt ook naar de buitenkant van de vliegtuigen gekeken.
De ABN Amrobank wil wereldwijde bekendheid voor het
bankieren via internet krijgen en gebruikt hiervoor onder meer KLM-vliegtuigen.
Het is de eerste keer dat KLM de vliegtuigen voor reclame beschikbaar
stelt.
De parkeerdrukte in
de millenniumnacht op Schiphol heeft niet voor noemenswaardige problemen
gezorgd. In totaal stonden er van oudejaarsavond tot de andere ochtend
184 vliegtuigen geparkeerd, sommige tot op de taxibanen.
Vliegtuigen hebben nog niet vaak zo stipt op tijd gevlogen als na de millenniumnacht. Dat gebeurde omdat de dienstregelingen vrijwel helemaal opnieuw werden opgestart.
Problemen kwamen ook hierbij niet voor. De luchtvaart
in Nederland en ook in de rest van de wereld bleek zich goed op de eeuwwisseling
te hebben voorbereid.
|