Voorpagina
Nieuwsarchief
Xtra
El Cheapo
NieuwsLink
NieuwsFocus
Vacatures
Auto
Weer
QuickLink
Reageer!
Huizen
NetMail
ChatWeb
Interman
Veilinghal
Privé
Siteshopper
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[De Financiële Telegraaf]
[Nederland]
 
 

maandag
3 januari 2000
 

[Demon]
[Netaspect]
[BOL]
[CMG]
[KPN Digitale Certificaten]

Reclame in KLM-vliegtuigen

door Arnold Burlage - SCHIPHOL, maandag
FOTO: ANP

In de KLM-vliegtuigen komt reclame om extra geld in het laatje te brengen. De KLM-directie heeft daarvoor als eerste een miljoenencontract afgesloten met de ABN Amrobank.

De bankreclame is sinds nieuwjaarsdag al zichtbaar op alle hoofdsteunen van de vliegtuigstoelen. Intern bestaat grote kritiek op het verlaten van de eigen KLM-merkstijl.

De KLM wil nagaan hoe via reclame nog meer extra inkomsten kunnen worden binnengehaald. Voor verdere sponsoring van onze nationale luchtvaartmaatschappij wordt ook naar de buitenkant van de vliegtuigen gekeken.

De ABN Amrobank wil wereldwijde bekendheid voor het bankieren via internet krijgen en gebruikt hiervoor onder meer KLM-vliegtuigen. Het is de eerste keer dat KLM de vliegtuigen voor reclame beschikbaar stelt.

De parkeerdrukte in de millenniumnacht op Schiphol heeft niet voor noemenswaardige problemen gezorgd. In totaal stonden er van oudejaarsavond tot de andere ochtend 184 vliegtuigen geparkeerd, sommige tot op de taxibanen.

Vliegtuigen hebben nog niet vaak zo stipt op tijd gevlogen als na de millenniumnacht. Dat gebeurde omdat de dienstregelingen vrijwel helemaal opnieuw werden opgestart.

Problemen kwamen ook hierbij niet voor. De luchtvaart in Nederland en ook in de rest van de wereld bleek zich goed op de eeuwwisseling te hebben voorbereid.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




© 1996-2000 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden
e-mail: redactie@telegraaf.nl