GROENLO, woensdag
Met de verkoop van de vestiging in Groenlo heeft Albert Heijn in een jaar tijd al zijn slagerijen van de hand gedaan. De Centrale Slagerij Groenlo komt in handen van Sturkomeat, een onderdeel van Meatpoint.
Alleen de werkgelegenheid van de werknemers met een vaste baan is gegarandeerd, zo staat in de principe-overeenkomst. Van de 400 personeelsleden hebben ruim 300 een vaste aanstelling. Sturkomeat kan ook een deel van de losse arbeidskrachten aan werk helpen, in Groenlo of in een van de andere vestigingen in het oosten van het land.
Sturkomeat heeft met 'Groenlo' niet alleen een slagerij in handen gekregen, maar ook een contract om drie jaar lang 270 ton varkensvlees te leveren aan de ruim 670 supermarkten van Albert Heijn. In Groenlo worden geen varkens geslacht, maar wordt vlees gesneden en verpakt voor consumenten.
Albert Heijn heeft de slagerijen verkocht om ze te kunnen laten aansluiten
bij grote vleesbedrijven. Eerder ontfermden Dumeco en Hilton Food zich
over andere voormalige Albert-Heijnslagerijen. Onder een nieuwe moeder
kunnen de slagerijen ook aan andere supermarktketens verkopen en dus groeien.