Van onze Rotterdamse redactie - ROTTERDAM, zaterdag
De Consumentenbond heeft aan de Rotterdamse internetprovider Superweb een ultimatum gesteld. Als het bedrijf zijn duizenden gedupeerde abonnees volgende week niet op hun wenken heeft bediend, volgen keiharde sancties.
"Superweb heeft prachtige beloften gedaan, maar die zijn nog altijd niet waargemaakt", aldus zegsman E. van Kouwen van de Consumentenbond. "Als dat over enkele dagen nog zo is, grijpen wij naar 'zwaarder geschut'. Een rechtszaak, bijvoorbeeld."
De talloze, bij Superweb aangesloten computerliefhebbers wachten al bijna een half jaar op hun internetverbinding. En dat terwijl de abonneekosten 99 gulden per kwartaal al lang zijn geïnd. Nog altijd beweren helpdesk-medewerkers van het bedrijf doodleuk dat er 'technische problemen' zijn en belooft Superweb dat die 'binnen enkele dagen echt worden opgelost'.
Superweb-eigenaar M. Eier beweert nu dat zijn computernetwerk niet van de grond komt omdat het Rotterdamse energiebedrijf Eneco te weinig telefoonlijnen ter beschikking stelt. Eneco ontkent echter in gebreke te zijn gebleven.