Voorpagina
Nieuwsarchief
Xtra
El Cheapo
NieuwsLink
NieuwsFocus
Vacatures
Auto
Weer
QuickLink
Reageer!
Huizen
NetMail
ChatWeb
Interman
Autovisie
Privé
Mijn TelegraafNet
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[De Financiële Telegraaf]
[Nederland]
 

 


donderdag
4 november 1999

 


[NWI Officiele huizenkrant]
[Prive Roddelbox]

Nieuw sponsorbeleid
Champions League

HAMBURG, donderdag

De Europese voetbalunie UEFA wil de sponsoring van de Champions League anders aanpakken. Vanaf volgend seizoen selecteert de bond in plaats van acht nog maar vier sponsors. De exclusieve geldschieters moeten daarvoor elk 40 tot 50 miljoen gulden neertellen.

Halvering van de sponsors, verdubbeling van het rendement, is de nieuwe strategie van de UEFA. De bond krijgt nu ondersteuning van Canon, Continental, Eurocard, Ford, McDonald's, Amstel (Heineken), Nutella (Ferrero) en PlayStation (Sony).

De contracten met deze sponsors, ongeveer 110 miljoen gulden waard, lopen aan het einde van het seizoen af. Kandidaten voor de nieuwe opzet zijn nog niet bekend. Volgens de UEFA hebben bedrijven wel enthousiast gereageerd.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.