Voorpagina
Nieuwsarchief
Xtra
El Cheapo
NieuwsLink
NieuwsFocus
Vacatures
Auto
Weer
QuickLink
Reageer!
Huizen
NetMail
ChatWeb
Interman
Autovisie
Privé
Mijn TelegraafNet
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[De Financiële Telegraaf]
[Nederland]
 
 

donderdag
4 november 1999
 

[Tele2]
[BOL]
[NWI Officiele huizenkrant]
[V & L informatica]
[Belastingdienst]

Imago-schade nu
te verzekeren

Van onze correspondent - BRUSSEL, donderdag

De Belgische verzekeraar Atelia gaat bedrijven een verzekering aanbieden tegen schade aan hun imago, als reactie op het dioxineschandaal en de problemen die Coca- Cola in België heeft gehad.

"Dit is een antwoord op de dioxinecrisis. Er is zeer veel belangstelling voor, onder andere van een grote brouwerij", meldt directeur Alain de Miomandre van Atelia.

De dioxinecrisis heeft het Belgische bedrijfsleven grote schade berokkend. Toen dit voorjaar bekend werd dat dioxine in de voedselketen was doorgedrongen, werden tal van Belgische producten onder meer in Nederlandse supermarkten in allerijl van de schappen gehaald. Kort daarop werd Coca-Cola getroffen door een schandaal toen scholieren ziek waren geworden van het drinken van blikjes cola.

Atelia vergoedt in dergelijke gevallen bijvoorbeeld de kosten van een advertentiecampagne om het geschonden imago weer op te krikken. Tot nu toe kunnen bedrijven alleen de kosten verzekeren van terugroepcampagnes voor producten waar iets mis mee is.

Atelia heeft de nieuwe imago-polis ontwikkeld in samenwerking met de Belgische federatie van Kamers van Koophandel. De verzekeraar mikt vooral op de agrarische sector, de voedselindustrie, farmaceutische bedrijven en producenten van cosmetica.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.