Voorpagina
Nieuwsarchief
Xtra
El Cheapo
NieuwsLink
NieuwsFocus
Vacatures
Auto
Weer
QuickLink
Reageer!
Huizen
NetMail
ChatWeb
Interman
Autovisie
Privé
Mijn TelegraafNet
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[De Financiële Telegraaf]
[Nederland]
 

 


maandag
1 november 1999

 


[BOL]
[Topcarriere]
[Tele2]
[Belastingdienst]
[V & L informatica]
[NWI Officiele huizenkrant]

Eten moeten we altijd

De conjunctuurvisie van Ruud Bajé, directeur Sales & Marketing, Van Hecke.

Of we in de zeven magere of vette jaren zitten, eten en drinken moeten we altijd. De afgelopen jaren hebben laten zien dat economische factoren een grote invloed hebben op het eetgedrag. In deze tijden van hoogconjunctuur zien we de tendens dat de gemiddelde Nederlander steeds meer tijd en geld besteedt aan de inwendige mens. Deze trend zal zich doorzetten. Voor het komend jaar wijzen alle economische indicatoren op een onverminderd sterke groei in Nederland.

Een belangrijke groei-impuls voor de wereldwijde economie is de toenemende internationalisering, die ons in staat stelt te leren van elkaar en efficiënter met onze schaarse middelen om te gaan. Groei is de zuurstof van de economie. Bedrijven zullen steeds meer aansluiting zoeken bij internationale samenwerkingsverbanden om groei te kunnen realiseren. Zelf zijn wij daarvan een voorbeeld, zo zijn wij sinds enige tijd onderdeel van Sodexho Alliance, de grootste cateringorganisatie ter wereld. Partnerships die over grenzen heen gaan zullen de economie van het komend decennium meer dan wat ook gaan bepalen.

De huidige en toekomstige economie biedt ongekende groeikansen voor iedere onderneming die kritisch naar zichzelf durft te kijken. Wie achterover leunt mist de boot. Organisaties stellen zich steeds vaker de vraag hoe ze zich het beste staande kunnen houden in deze tijd van continue verandering.

De mate waarin ondernemingen zich kunnen aanpassen aan hun omgeving bepaalt voor een groot deel het succes van de onderneming. In toenemende mate is het hierbij belangrijk dat bedrijven actief op zoek gaan naar nieuwe markten.

Voor de cateringsector liggen de mogelijkheden voor de komende jaren, naast schaalvergroting, met name in de non-profitsector. Zorginstellingen als ziekenhuizen, bejaarden- en verzorgingshuizen vragen ons meer en meer hun "keuken" over te nemen.

De mate waarin wij met onze internationale partners erin slagen dergelijke nieuwe markten te bedienen zal voor een belangrijk deel de toekomst van onze organisatie bepalen. Het komende millennium vraagt meer dan ooit om ondernemingen die in staat zijn dergelijke kansen te benutten. Ondernemingen die hierin uitblinken zijn de pijlers van de nieuwe economie.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.