Vitesse bezig met
eigen tv-zender
ARNHEM, donderdag
Vitesse heeft de groei van de afgelopen vijftien jaar in kaart
gebracht. Hier volgen wat gegevens van het onderzoek:
Televisie: naast de huidige relatie met NOS en Canal+ is Vitesse druk
doende als eerste club in Nederland een eigen regionale tv-zender te
realiseren.
Populariteit: het gemiddelde aantal toeschouwers steeg van 800 naar
24000, het aantal seizoenkaarten van 250 naar 22.000 en het aantal
leden van de supportersvereniging van nihil naar 9000. Het percentage
vrouwen en kinderen op de tribune steeg van 3 naar 30%.
Sponsoring:toegenomen van 10 lokale sponsors tot bijna 400 zakelijke
partners van zowel regionaal, nationaal als internationaal niveau.
Financiële groei:de begroting steeg van 800.000 naar 50 miljoen
gulden.
Organisatie:gestegen tot 75 fulltime medewerkers.
Jeugdopleiding:eenderde van de spelers van de Vitesse Voetbal
Academie komt uit in vertegenwoordigende elftallen; de C-jeugd werd
twee jaar geleden en de A- en B-jeugd werden het afgelopen jaar
kampioen van Nederland; zeven spelers uit de A-selectie afkomstig uit
de eigen opleiding.
|