Voorpagina
Nieuwsarchief
Xtra
El Cheapo
NieuwsLink
NieuwsFocus
Vacatures
Auto
Weer
QuickLink
Reageer!
QuickAlert
NetMail
ChatWeb
Interman
Autovisie
Privé
Mijn TelegraafNet
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[De Financiële Telegraaf]
[Nederland]
 

 


vrijdag
8 oktober 1999

 


[Oce]
[Tele2]
[Postbank WinstVastKoopsom]
[V & L informatica]
[BOL, voor al uw boeken]

KLM Cargo en Alitalia willen
meer nadruk op bulkvervoer

AMSTERDAM, vrijdag

KLM Cargo en de vrachtpoot van Alitalia leggen zich in hun samenwerking meer toe op bulkvervoer. Voor KLM betekent dat minder aandacht voor special cargo, het hoogwaardige en specialistische vervoer van bijvoorbeeld paarden en schilderijen, zo bevestigen verscheidene bronnen.

Een verschuiving van 'special' naar 'general cargo' beperkt ook KLM's rol in deur-tot-deurtransport. Dergelijk vervoer, waarin KLM de afgelopen jaren veel energie stak, is arbeidsintensief, maar levert verhoudingsgewijs weinig op.

KLM en Alitalia willen nu voor aflevering bij de klant agenten inschakelen, die de bezorging voor hun rekening nemen. Voor zulke dienstverlening kunnen Amerikaanse pakketreuzen als UPS, Fedex en DHL en het Nederlandse TPG in aanmerking komen.

Als onderdeel van hun verregaande samenwerking schuiven KLM en Alitalia op 1 november hun passagiers- en vrachtdivisies in elkaar. Vooral op aandringen van de Italianen komt in de nieuwe cargoalliantie het specialistische vervoer op een lager pitje te staan. Alitalia heeft haar zwaartepunt in bulkvervoer en doet het in het vrachtvervoer relatief beter dan KLM.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.