Voorpagina
Nieuwsarchief
Xtra
El Cheapo
NieuwsLink
NieuwsFocus
Vacatures
Auto
Weer
QuickLink
Reageer!
QuickAlert
NetMail
ChatWeb
Interman
Autovisie
Privé
Mijn TelegraafNet
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[De Financiële Telegraaf]
[Nederland]
 

 


donderdag
7 oktober 1999

 


[Primafoon]
[Oce]
[Compu'Train]
[Demon]
[BOL, voor al uw boeken]
[Eurocard Mastercard]
[Brunel]
[ABN AMRO]
[CMG]

Gsm-telefoon niet aan te slepen

Van onze financiële redactie - RIJSWIJK, donderdag

De verkoop van mobiele telefoons gaat onverminderd door. Bijna een op de drie Nederlanders heeft nu een gsm en de rek is er nog lang niet uit.

Momenteel zijn er bijna 6 miljoen 'mobieltjes' in omloop. Ongeveer een jaar geleden waren er nog maar iets meer dan 2,5 miljoen van verkocht.

De vijf mobiele-telecomaanbieders KPN, Libertel, Telfort, Dutchtone en Ben krijgen elke maand tienduizenden nieuwe klanten. Op zijn eerste verjaardag meldde Telfort, dat als derde partij de markt betrad, dat het de 300.000e klant binnenhaalde. Ben en Dutchtone hebben ieder eveneens ongeveer 300.000 klanten.

Nog altijd racen de twee grootste, KPN en Libertel, ver voor de jongere concurrentie uit. "Per maand kopen 90.000 tot 100.000 een mobieltje bij ons", zegt KPN. Daarmee komt het totaal aantal mobiele klanten van de voormalige monopolist op ruim drie miljoen. Libertel heeft er ongeveer twee miljoen.

Ongeveer de helft van alle mobiele bellers wil zich niet al te zeer aan één aanbieder binden. De prepaid-kaarten, waarbij de klant vooruitbetaalt wat hij gaat verbellen, zijn bij de meeste aanbieders goed voor ruim de helft van het klantenbestand. Bij Dutchtone is dat zelfs 80 procent, bij Ben 20 procent.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.