'Dr. Bob' blijft op buis met soepreclame
Van onze economische redactie - AMSTERDAM,
donderdag
De televisie-commercial voor Cup-a-Soup mag van de
Reclame Code Commissie gewoon op de buis blijven verschijnen. Vorige
maand heeft de schuifdeurenfabrikant Eldebe Waldoor Group geprobeerd
deze reclame te laten verbieden omdat schuifdeuren in een negatief
daglicht zouden worden gesteld.
In de televisie-spot nuttigt een arts, dokter Bob, om
klokslag vier uur de kant-en-klare soep om zijn werk goed te kunnen
doen. Even later beent hij fris door het ziekenhuis, maar komt klem te
zitten tussen twee automatische schuifdeuren. Gesuggereerd wordt dat
dit de fout is van een monteur die geen soep heeft gegeten.
Volgens de producent wordt de indruk gewekt dat
dergelijke deuren gevaarlijk zijn. De Reclame-Code-Commissie zegt
echter dat het hier gaat om een onrealistisch spotje en het dus niets
zegt over de veiligheid van de schuifdeuren.
De Eldebe Waldoor Group heeft gisteren laten weten
geen verdere stappen te zullen ondernemen. "Het ging erom dat werd
toegegeven dat het hier ging om een onrealistische commercial",
aldus een woordvoerder.
|