Voorpagina
Nieuwsarchief
Xtra
El Cheapo
NieuwsLink
NieuwsFocus
Vacatures
Auto
Weer
QuickLink
Reageer!
QuickAlert
NetMail
ChatWeb
Interman
Autovisie
Privé
Mijn TelegraafNet
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[De Financiële Telegraaf]
[Nederland]
 

 


donderdag
30 september 1999

 


[Oce]
[Postbank WinstVastKoopsom]
[V & L informatica]
[Autosite]
[BOL, voor al uw boeken]

'Dr. Bob' blijft op buis met soepreclame

Van onze economische redactie - AMSTERDAM, donderdag

De televisie-commercial voor Cup-a-Soup mag van de Reclame Code Commissie gewoon op de buis blijven verschijnen. Vorige maand heeft de schuifdeurenfabrikant Eldebe Waldoor Group geprobeerd deze reclame te laten verbieden omdat schuifdeuren in een negatief daglicht zouden worden gesteld.

In de televisie-spot nuttigt een arts, dokter Bob, om klokslag vier uur de kant-en-klare soep om zijn werk goed te kunnen doen. Even later beent hij fris door het ziekenhuis, maar komt klem te zitten tussen twee automatische schuifdeuren. Gesuggereerd wordt dat dit de fout is van een monteur die geen soep heeft gegeten.

Volgens de producent wordt de indruk gewekt dat dergelijke deuren gevaarlijk zijn. De Reclame-Code-Commissie zegt echter dat het hier gaat om een onrealistisch spotje en het dus niets zegt over de veiligheid van de schuifdeuren.

De Eldebe Waldoor Group heeft gisteren laten weten geen verdere stappen te zullen ondernemen. "Het ging erom dat werd toegegeven dat het hier ging om een onrealistische commercial", aldus een woordvoerder.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.