De Telegraaf-i [] VoorpaginaDe Telegraaf-i [] ArchiefDe Telegraaf-i [] XtraDe Telegraaf-i [] Reactie-RedactieDe Telegraaf-i [] NieuwsLinkDe Telegraaf-i [] NieuwsFocusDe Telegraaf-i [] VacaturesiteDe Telegraaf-i [] AutositeDe Telegraaf-i [] Weersite
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[Financiën]
[Nederland]
[I-mail]

 


vrijdag
3 september 1999

 


[Postbank Aandelenfonds]
[BOL, voor al uw boeken]
[Nationaal Spaarfonds]
[V & L informatica]
[Autosite]

Shoppen via internet verdubbeld

Van onze economische redactie - DEN BOSCH, vrijdag

Shoppen via internet heeft het afgelopen jaar enorm aan populariteit gewonnen. In de periode april 1998 tot maart 1999 verdubbelde het aantal aankopen via internet ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal internetters in Nederland groeide echter minder hard dan verwacht.

In totaal gaven 830.000 internetsurfers meer dan ƒ1 miljard uit. Uit gegevens van marktonderzoeker Multiscope blijkt dat het overgrote gedeelte van de aankopen zakelijk is, ruim 60%. De rest is privé.

Bijna alle internetkopers zijn ronduit tevreden over het online winkelen, blijkt verder. Veruit de meerderheid (ruim 90%) zegt geen negatieve ervaringen met kopen op internet te hebben. Wel ging er in eenderde van de gevallen iets mis met de afhandeling van de koop.

Privé-surfers blijken vooral veel boeken en cd's op internet te kopen. Toch gaat daar niet het meeste geld in om. Hardware (onder meer computers) en reizen zijn goed voor respectievelijk ƒ92 miljoen en ƒ82 miljoen. Bedrijven spenderen daarentegen meer aan software, ruim ƒ110 miljoen.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.