Mercedes-tv
STUTTGART, woensdag
Het Duits-Amerikaanse autoconcern Daimler Chrysler
begint op 1 september met tv-uitzendingen voor de 420.000 werknemers in
36 landen. Dagelijks wordt een nieuwsprogramma uitgezonden, met
daarnaast speciale onderwijsprogramma's en programma's voor een
beperkte doelgroep binnen het concern.
Topman Jürgen Schrempp ziet de televisiezender, die
DCTV is gedoopt, als een belangrijke stap op weg naar de integratie van
het vorig jaar gevormde concern. "De televisiezender zal een brug
zijn die onze mensen samenbrengt", aldus Schrempp. Via de
bedrijfstelevisie moet er meer begrip ontstaan tussen collega's van het
wereldwijde concern.
Het is de bedoeling dat de programma's in zeven talen
verspreid worden. De tv-toestellen krijgen een plaats in wacht- en
pauzeruimtes. Professionele televisiemakers gaan de programma's
vervaardigen in Stuttgart en het Amerikaanse Auburn Hills. Volgens het
concern is DCTV de enige zender die dagelijks bedrijfsnieuws wereldwijd
gaat verspreiden.
|