De Telegraaf-i [] VoorpaginaDe Telegraaf-i [] ArchiefDe Telegraaf-i [] XtraDe Telegraaf-i [] Reactie-RedactieDe Telegraaf-i [] NieuwsLinkDe Telegraaf-i [] NieuwsFocusDe Telegraaf-i [] VacaturesiteDe Telegraaf-i [] AutositeDe Telegraaf-i [] Weersite
 &referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> [Nederland]
[Buitenland]
[Telesport]
[Financiën]
[Nederland]
[I-mail]

 


woensdag
25 augustus 1999

 


[BOL, voor al uw boeken]
[Postbank Aandelenfonds]
[ABN AMRO]
[Autosite]

Mercedes-tv

STUTTGART, woensdag

Het Duits-Amerikaanse autoconcern Daimler Chrysler begint op 1 september met tv-uitzendingen voor de 420.000 werknemers in 36 landen. Dagelijks wordt een nieuwsprogramma uitgezonden, met daarnaast speciale onderwijsprogramma's en programma's voor een beperkte doelgroep binnen het concern.

Topman Jürgen Schrempp ziet de televisiezender, die DCTV is gedoopt, als een belangrijke stap op weg naar de integratie van het vorig jaar gevormde concern. "De televisiezender zal een brug zijn die onze mensen samenbrengt", aldus Schrempp. Via de bedrijfstelevisie moet er meer begrip ontstaan tussen collega's van het wereldwijde concern.

Het is de bedoeling dat de programma's in zeven talen verspreid worden. De tv-toestellen krijgen een plaats in wacht- en pauzeruimtes. Professionele televisiemakers gaan de programma's vervaardigen in Stuttgart en het Amerikaanse Auburn Hills. Volgens het concern is DCTV de enige zender die dagelijks bedrijfsnieuws wereldwijd gaat verspreiden.






[Voorpagina]

[Nederland]

[Buitenland]

[Telesport]

[De Financiële Telegraaf]

[Xtra]




Auteursrechten voorbehouden 1996-1999, © Dagblad De Telegraaf, Amsterdam
De Telegraaf-i wordt het best bekeken met Netscape Navigator, Netscape Communicator of Microsoft Internet Explorer.