&referer=" WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="0" ALIGN="LEFT" ALT=""> |
14 juli 1999 |
|
WinstDe gebeurtenissen rond de val van Srebrenica in de zomer van 1995 houden de gemoederen in ons land onverminderd bezig, hoezeer het voor velen juist een zegen zou zijn als eindelijk eens een streep onder de affaire werd gezet. Minister De Grave (Defensie) kon gisteren weinig anders dan twee topambtenaren te dwingen hun portefeuilles ter beschikking te stellen, nadat duidelijk was geworden dat zij cruciale informatie over mogelijk rechts-extremistisch gedrag van enkele Dutchbat-militairen niet aan hem of zijn voorganger hadden doorgegeven. In een gevoelige zaak als deze was dat een grove taxatiefout nadat de minister om verdere verrassingen te voorkomen, zijn ambtenaren duidelijk had aangezegd alle aan hen bekende informatie door te geven. Daar geen gehoor aan geven is voor een minister onaanvaardbaar. Dat het zover kon komen, moet de paarse coalitie ook zichzelf aanrekenen. Keer op keer zijn paarse bewindslieden in het verleden en het heden weggedoken voor hun verantwoordelijkheid voor nalatig handelen. Hierdoor is ook in het ambtelijk apparaat een sfeer van verloedering ontstaan waarbij bijna niemand zich meer voor iets verantwoordelijk voelt. Als die houding door het ingrijpen van de minister eindelijk wordt gekeerd, is dat belangrijke winst.
|
Artikel 3 der Statuten |
GsmMaandenlang verkeerde tarieven opgeven; 40% van de telefoontjes mislukt door gebrek aan capaciteit in centrales; het omzetten van een abonnement naar een ander soort duurt weken door tekort aan kantoorpersoneel. Drie belangrijke klachten die in één dag bekend worden over gsm-gebruik bij KPN Telecom. KPN Telecom is verrast door de groei van de gsm. Dat is overigens geen schande: begin jaren '90 verwachtten de experts ongeveer 2 miljoen gsm-gebruikers in Nederland rond de eeuwwisseling. Nu zijn het er echter al 5 miljoen. Maar KPN verschuilt zich wel erg gemakkelijk achter het argument van de onverwachte groei. Die groei duurt nu al enkele jaren maar KPN heeft zich blijkbaar niet voldoende gewapend om de vraag van gebruikers op te vangen. De Consumentenbond heeft terecht gevraagd om vergoeding voor de gsm-gebruikers die maar liefst 40% telefoontjes zien mislukken. Volgens KPN is compensatie niet nodig omdat de problemen voorbij zijn. De praktijk leert echter dat de problemen nog bestaan. Dat KPN de wens van de Consumentenbond zonder enige discussie van tafel veegt, getuigt van arrogantie tegenover de miljoenen klanten. De hoop was ooit dat KPN na de privatisering van dit soort arrogantie verlost zou zijn. Die hoop is helaas tevergeefs gebleken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|