Parkeerbon blijkt reclamestunt
door Eric de Brouwer - ROTTERDAM,
woensdag
Snoepfabrikant Van Melle blijkt via zijn
allernieuwste reclamecampagne automobilisten in ons land de stuipen op
het lijf te jagen.
Nederlandse weggebruikers die een dezer dagen een
parkeerbon achter de ruitenwisser aantreffen, zijn mogelijk het
'slachtoffer' van de promotie-actie voor het snoepmerk Meller.
Medewerkers van de fabrikant uit Breda trekken deze
weken het land in om toonbankstandaards met Meller-rolletjes te slijten
aan benzinestations en tabakszaken.
Als de vaderlandse consument op die plaatsen
vervolgens twee rollen koopt van de caramelsnoepjes met
chocoladevulling, krijgt hij een nep-parkeerbon die hij zelf kan
invullen én uitdelen...
Niet alle automobilisten die inmiddels zo'n parkeerbon
achter de ruitenwisser vandaan hebben gehaald, konden deze geste echter
waarderen. Zo meldden zich de afgelopen dagen bij de politie in
Zwijndrecht verscheidene 'gedupeerden' van de actie rond de
nep-bekeuringen.
"Deze mensen dachten dat ze een boete moesten
betalen, maar kwamen er na het lezen van de kleine lettertjes op de bon
pas achter dat het hier ging om een snoepreclame", laat
woordvoerder W. Erkelens van de politie Zuid-Holland-Zuid weten.
Volgens Van Melle-zegsman L. Brands is de
allernieuwste reclame-uiting "heel onschuldig". Brands:
"Mensen kunnen door de bonnen uit te delen bijvoorbeeld hun
vrienden of familieleden voor de gek houden. Die schrikken eerst als ze
het papiertje achter de ruitenwisser aantreffen, maar zullen vrijwel
direct daarna zien dat ze geen echte boete hoeven te betalen."
|