EC-subsidie voor
tv-show Endemol
Van een onzer verslaggevers - HILVERSUM, vrijdag
Pretfabriek Endemol Entertainment heeft een
startsubsidie van een miljoen euro gekregen voor het opzetten van een
spectaculaire tv-show.
De televisieshow moet gaan over de
'informatiemaatschappij' en moet in maximaal 22 Europese landen te zien
zijn. Dat moet nog dit najaar gebeuren. Als het project van de grond
komt, zal de show door zo'n 350 miljoen mensen te zien zijn.
Samen met het reclamebureau Ogilvy probeert Endemol
leveranciers van moderne technologieën over te halen om hun
producten beschikbaar te stellen voor het massale tv-spektakel. De 1
miljoen euro die de EC beschikbaar stelt, wordt gebruikt voor het
opnemen van een proefprogramma en om de definitieve show te verkopen.
Het initiatief voor de happening is uitgegaan van de
Europese Commissie. De tv-show wordt daar beschouwd als het hoogtepunt
van een tweejarige campagne om het begrip 'informatiemaatschappij'
bekend te maken in dit werelddeel. "Een moderne auto heeft meer
computerkracht in zich dan de Apollo 11 die Neil Armstrong op de maan
zette", aldus een woordvoerder van de EC over het belang van
informatietechnologie in de huidige samenleving.
|