Grote Europese tv-opdracht voor Endemol
Van onze rtv-redactie - BRUSSEL, vrijdag
Endemol Entertainment is gevraagd om een grote
pan-Europese televisie-show te maken die de komende herfst door
maximaal 22 landen zal worden uitgezonden.
De Europese Commissie heeft inmiddels ruim twee miljoen
gulden beschikbaar gesteld om een proefprogramma te maken voor de
groots opgezette show die 350 miljoen kijkers zal bereiken. Daarnaast
zullen de meest vooraanstaande beursgenoteerde bedrijven van Europa
benaderd worden voor financiële participatie in het project.
De show moet het hoogtepunt worden van een tweejarige
campagne die het verschijnsel 'informatie-maatschappij' in Europa meer
bekendheid moet geven. Het programma krijgt een high-tech-uitstraling
en heeft tot doel dat 'iedere Europeaan wordt gestimuleerd om
uitvindingen als internet, digitale televisie en mobiele of
interactieve telecommunicatie optimaal te benutten'.
John de Mol van Endemol Entertainment is verheugd dat
zijn bedrijf is gevraagd om het programma op te zetten: "Dit is
aanzienlijk grootschaliger dan we gewend zijn. In een ideale situatie
zouden we een krachtig gezamenlijk promotie-platform willen maken met
de Europese IT-industrie, die al sterk betrokken is bij deze
ontwikkelingen."
|