Bezwaren tegen KLM-
reservering zijn afgewezen
Van onze luchtvaartredacteur - SCHIPHOL, donderdag
De Ondernemingskamer van de Rechtbank in Amsterdam
heeft de bezwaren van de ondernemingsraad van de KLM tegen de
directieplannen voor een Europees reserveringscentrum afgewezen.
De KLM wil het zogenaamde Call Centre, met meer dan
duizend medewerkers, als zelfstandig bedrijf nu zo snel mogelijk in het
voormalig Confectiecentrum in Amsterdam vestigen. DRS makelaars in de
hoofdstad heeft daarin bemiddeld.
De ondernemingsraad wilde dat het reserveringscentrum
onderdeel zou blijven van de KLM, omdat reserveringen tot de kerntaken
van de KLM zouden behoren. Het was de derde keer dat de or tegen het
reserveringscentrum naar de rechter stapte.
De Ondernemingskamer heeft na een afweging van
belangen de vordering van de ondernemingsraad afgewezen. De or blijft
van mening dat voldoende mogelijkheden bestonden om samen met de
partners van de KLM een reserveringscentrum in te richten binnen de
KLM. Maar dat zal nu niet gebeuren.
|