Telegraaf-iDe krantLaatste nieuwsSportflitsenDFTDigiNieuwsPrive
1 oktober 2002 


Een eerlijk product

Wat is het succes van het merk? "Ons product is een eerlijk product. Het wordt gewoon puur verkocht op het kledingstuk zelf, niet op imago. En daar zijn wij heel trots op. Er is een eerlijke prijs-kwaliteit verhouding. Bij ons gaat de prijs niet zes keer over de kop, zoals bij veel merken.

Aan de onlangs gepresenteerde collectie voor zomer 2003, waarin veel poedertinten en pastels, kleeft een natuurlijke, hippie-achtige zweem die wel een beetje vergelijkbaar is met de sfeer die het Italiaanse label Marni (elders in deze modebijlage) uitstraalt. Casual met een chic tintje noemen de Braez-jongens hun product zelf.
"Ons product heeft een eerlijke prijs-kwaliteit verhouding. Bij ons gaat de prijs niet zes keer over de kop."

De hoge kwaliteit (alles made in Italy) en de smakelijke 'vale' kleurcombinaties zijn een belangrijk onderdeel van het succes van Braez. Zo werken ze onder meer met Filltex, het bedrijf dat ook borduurt voor Roberto Cavalli. "Als je daar als klein merk aanbelt, doen ze niet eens de deur voor je open."

"Hier, voel maar eens hoe zwaar die stroken zijn. Daardoor vallen ze heel mooi."
Cohen laat een ogenschijnlijk eenvoudig wit jurkje zien waarvan de onderkant uit drie lagen bestaat. "Die lagen zijn rond gesneden, alleen in het onderste gedeelte zit al anderhalve meter stof en die is ook nog eens helemaal geborduurd. Voel maar hoe zwaar die stroken zijn, daardoor vallen ze heel mooi." De jurk moet in de winkel 410 euro gaan kosten. "Klinkt misschien duur, maar ik vind het niet veel omdat ik weet wat er allemaal voor werk en stof in zit.

Als je een geborduurde zijden Braez-broek koopt, dan betaal je daar een X bedrag voor, maar een broek zonder borduursels hoeft van mij niet extra veel geld te kosten. Zo hebben we ook laagzittende linnen broeken van honderd euro, verkrijgbaar in twintig kleuren."

 

<< vorige <<  
 
>> volgende >>  

 


© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.