De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 21 juni 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Futuristische i-mode store
moet Nederland overhalen

Van een onzer verslaggevers

   
 

DEN HAAG - De eerste i-mode store van Europa mag absoluut geen winkel heten. De prioriteit ligt volgens Cees van den Heijkant, topman van KPN Mobile, immers niet bij de verkoop, maar bij "het ondergaan van de i-mode ervaring". Muren van beltonen en tulpen met toestellen in het hart moeten Nederland klaarstomen voor de 'nieuwe manier van mobiele communicatie'.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (512x341, 20kb)
In de nieuwe i-mode winkel voel je je als Alice in Wonderland.
Van den Heijkant opende gisteren aan de Lange Poten in Den Haag het eerste en voorlopig enige filiaal waar intensieve kennismaking met i-mode mogelijk is. Mobiele telefoons met internet, kleurenscherm en goede geluidskwaliteit zijn in Japan een doorslaand succes. KPN Mobile wil nu de Nederland laten warmlopen voor het nieuwste technische snufje. Een virtuele wandeling door het futuristische pand moet de aanwezigen overtuigen.

De ruimte heeft een i-vorm en vormt volgens Van den Heijkant een "organisch geheel". Bij binnenkomst verwelkomen tientallen telefoons aan de muur de bezoeker. Een druk op de halve plastic bol die eroverheen zit, laat een beltoon horen, variërend van blaffende hond tot ouderwetse deurbel.

Even verderop is het 'content forest'. Veertien smalle ijzeren zuilen met beeldschermen laten de toekomstige gebruiker zien welke sites hij kan bezoeken en wat mogelijk is. "Je voelt je net Alice in Wonderland", beweert een medewerker die enthousiast wijst op de speelse kleurrijke vormgeving.

Achterin staan enkele felgekleurde plastic sofa's. De zitgaten op de meest onverwachte plaatsen roepen de vraag op of ze comfortabel zijn. "In deze community-ruimte kunnen workshops plaatsvinden over het bouwen van eigen websites voor i-mode, of overleg tussen de bedrijven die diensten per i-mode beschikbaar stellen plaatshebben", aldus Van den Heijkant.

De locatie van de i-mode winkel, tussen het winkelend publiek en de horecagelegenheden, moet een breed publiek trekken. Evenals de openingstijden, die tot acht uur 's avonds en ook in het weekend liggen.

Nederlanders tussen de 20 en 35 jaar moeten als eersten de i-mode in de armen sluiten. De 11.000 verkochte exemplaren in de eerste maanden moeten er volgens verwachting van het bedrijf aan het eind van het jaar 100.000 zijn.

Inwoners buiten de regio Den Haag blijven verstoken van de nieuwe service, want de i-mode store krijgt geen navolging in de rest van het land. Tenzij personen van buiten er een dagje uit van maken.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 21 juni 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.