De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
vr 19 april 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
De euro 
PC Thuis 2001 
Begroting 2002 
De prins en Maxima 
Over Geld 
Fiscus 2001 
Scorebord 
Auto op vrijdag 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
Jaaroverzicht 2001 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
Reageer op 't nieuws 
---
Kopen 
Speurders 
De scherpste prijzen 
bij ElCheapo 
---
Met Elkaar 
Netmail 
Ontmoet elkaar 
bij Nice2Meet 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
De Psycholoog 
---
Contact 
Abonneeservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   T E L E S P O R T 
 
  Holland Casino
gokt op voetbal

   
 

AMSTERDAM - Holland Casino is de nieuwe sponsor annex naamgever van de eredivisie. De casino-onderneming is met de Eredivisie NV een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog twee jaar (te lichten door Holland Casino) overeengekomen. Voor 5.5 miljoen euro per jaar gaat de hoogste voetbalklasse vanaf deze zomer door het leven als Holland Casino Eredivisie.

Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte (284x426, 13kb)
Henk Kivits (Foto: frans jongen)
Het nieuwe sponsorcontract werd gisteren in Utrecht ondertekend door Holland Casino-directeur Henk Kivits en Eredivisie NV-directeur Hans Herremans. Met het zetten van zijn handtekening kwam voor laatstgenoemde een einde aan een intensieve zoektocht van vijf maanden naar een opvolger van KPN, dat in november aankondigde na tien jaar af te haken als naamsponsor. "Inmiddels ben ik helemaal thuis in de sportsponsoring. Ik zou zo als consultant op kunnen treden", verzuchtte Herremans.

In vergelijking met de ruim 4.5 miljoen euro, die KPN dit seizoen heeft betaald, is de naamsponsoring van de eredivisie 20 procent meer waard geworden. Herremans mikte aanvankelijk echter hoger. "Wij wilden vijf sponsoren werven, elk voor 1 miljoen euro. De naam van de eredivisie wilden wij daarbuiten houden, om het merk 'eredivisie' sterker te maken." De commerciële voordelen van een dergelijke constructie zouden wellicht voor een grotere totaalopbrengst dan de huidige 5.5 miljoen euro hebben gezorgd, maar het plan bleek niet te realiseren.

Herremans: "Wij kregen daarbij te maken met conflicterende belangen. Bijvoorbeeld tussen de eventuele sponsoren van de eredivisie en sponsoren uit dezelfde branche bij de clubs." En dus richtte de Eredivisie NV het vizier maar weer op één grote sponsor. "Het was hoog tijd dat we er nu uitkwamen, want op 1 augustus bij de start van het nieuwe seizoen moeten we er staan", vond Herremans.

Aantrekkelijk voor Holland Casino was de landelijke dekking van de eredivisie en tegelijkertijd via de clubs de nadrukkelijke aanwezigheid in de diverse regio's. "Onze twaalf vestigingen gaan met de clubs in hun regio zaken ontwikkelen", kondigde Kivits aan, die voorts repte van "de ontwikkeling van aan de eredivisie gerelateerde spelen of spelautomaten. Op een gokautomaat zouden dan in plaats van fruit voetbalzaken kunnen worden afgebeeld."




 

zoek naar gerelateerde artikelen


vr 19 april 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.