De Telegraaf-équipe
|
Jeroen Jongeneel
|
Autoredacteur
Jeroen Jongeneel is 48 jaar en is na een twintigjarige loopbaan
bij Autovisie (dat eveneens uitgebreid aandacht aan Cape to Cape 2000
zal geven) sinds begin dit jaar bij De Telegraaf werkzaam. Hij is de enige
van alle deelnemers die de marathonrit al eens reed, in 1995 in een Mercedes
E 200 Diesel, voor Autovisie. Er werd toen echter niet conform de Guinness-regels
gereden, waarbij een tijd van 56 uur en 50 minuten werd gerealiseerd.
|
Theo Kuijpers |
Theo
Kuijpers
is al 26 jaar werkzaam als journalist bij De Telegraaf en is 45 jaar oud.
Hij zal onderweg voor de contacten met de redactie zorgen.
|
René
Sikam |
De 33-jarige
René Sikam verzorgt bij De Telegraaf onder meer de vormgeving van
de weekendbijlage TV Weekeinde, waarin na de rit een uitgebreid verslag
van alle belevenissen zal verschijnen. Ook tijdens de marathonrit zullen
regelmatig ervaringen worden doorgegeven.
De Auto
De
tocht van Noordkaap naar Kaap Tarifa zal worden gereden in een long wheelbase
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D met het kenteken 48-FL-HJ. Een auto die voorzien
is van inschakelbare vierwielaandrijving (die waarschijnlijk niet zal
worden gebruikt) en moderne direct ingespoten dieselmotor.
Een zescilinder
V-motor die 165 pk vermogen levert en een koppel van maar liefst 373 Nm
eruit gooit. Hij biedt een flinke portie comfort, zowel voor- als achterin
en heeft veel laadruimte om proviand, bagage en andere door de organisatie
toegestane zaken mee te nemen. Hij zal worden uitgerust met navigatiesysteem,
om in noodgevallen optimaal de juiste koers te kunnen varen.
De Pajero
is 4,74 m lang, 1,88 m breed en 1,86 m hoog. Hij heeft een wielbasis van
2,78 m en weegt een dikke twee ton. Belangrijks aspect is, behalve het
feit dat hij een relatief zuinige direct ingespoten dieselmotor heeft,
de grote brandstoftank van 90 liter. Gemeten aan een gemiddeld verbruik
van ongeveer 1 op 10 (bij rustige rijstijl) betekent dat een fors bereik
en laag aantal tankstops.
|