Van Inkel wordt multimediaal

Jeroen van Inkel mag dan vooral bekend zijn als radio- en tv-presentator, hij is ook ondernemer. Samen met enkele zakenpartners heeft hij het bedrijf Kinkonk opgericht, dat zich met multimediale concepten en programma's richt op grote mediabedrijven. Opdrachtgevers zijn onder meer Veronica, RTL4, RTL5, Net5 en Virgin Music.

Van Inkel ziet een grote toekomst voor de combinatie van traditionele media als televisie, radio en gedrukte uitgaven met interactieve toepassingen. "Ons motto is 'creating content that moves', een multimediale aanpak dus", de populaire presentator, die optrad als jurylid bij de PC Idee Trofee 2001. "Ik kan er nog niet zo heel veel over zeggen, maar we hebben bijvoorbeeld een concept gebouwd rond de vraag: wat eten we vandaag?

Het draait om een combinatie van tv, sms en internet. Verder zie ik interactieve televisie helemaal zitten. In dat geval heb je naast een videostroom ook een datastroom. Daar zijn hele leuke dingen voor te verzinnen."

TERUG NAAR INHOUD

© 1996 - 2000 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden
e-mail: redactie@telegraaf.nl