De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 2 oktober 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Het De Telegraaf Transferspel
Dating 
Nieuwsquiz 
---
Mijn leven 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
BINNENLAND ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  KLM stopt met verlengen
ticket bolletjesslikker

   
 

AMSTERDAM - De KLM gaat het bolletjesslikkers moeilijker maken om naar Nederland te komen. Tot nu toe werd het ticket van een geweigerde koerier zonder morren omgezet naar een latere datum. Zo kon de slikker eindeloos blijven proberen om naar Nederland te komen. Per vandaag wordt dat beleid stopgezet.

De KLM heeft tijdelijk extra beveiligingsmaatregelen getroffen voor haar medewerkers. ,,Je kunt je voorstellen dat mensen agressief worden als ze ineens het recht op hun ticket hebben verloren", zegt KLM-woordvoerder S. Sloop.

De KLM en de Curaçaose maatschappij DCA weigerden de verdachten allebei op een andere basis. De KLM bepaalde zelf wie wel en wie niet mee mag. Die beslissing werd genomen na een advies van de douane of politie. DCA laat de weigering in zijn geheel over aan justitie. Dat heeft tot gevolg dat een geweigerde passagier bij DCA een nieuw ticket moet kopen. Bij KLM bleef het ticket geldig.

In overleg met justitie op de Antillen heeft de maatschappij nu besloten hetzelfde systeem te gaan hanteren als DCA. Met een lange neus naar Nederland liet die onlangs nog weten het beter te doen dan de KLM. Sinds het begin van de controles is het aantal verdachten bij DCA gedaald van 31 naar 5 per vlucht. De KLM moest nog altijd 20 tot 25 passagiers per keer weigeren.

,,De controles hadden inderdaad niet het gewenste effect", geeft Sloop toe. ,,Iedereen, vraagt geld terug of laat het ticket omzetten. Meestal vliegen we met lege stoelen. Reken maar uit wat dat kost."




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 2 oktober 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.