De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
wo 4 september 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Kies uw favoriete winkel 
Elite Modellook 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
BINNENLAND ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  Kip weer in trek
   
 

AMSTERDAM - Kip is weer populair bij de consument. Na een dip in 1999 eten weer steeds meer Nederlanders het pluimveevlees.

Ten opzichte van 2000 gaf de consument 10 procent meer uit aan kippenvlees. In totaal stegen de uitgaven tot een bedrag van 660 miljoen euro. Dit is iets meer dan veertig euro per persoon.

De forse stijging komt met name door dierziektes als mond- en klauwzeer en BSE, waardoor er minder vraag is naar varkens- en koeienvlees. De vrees voor bacteriën zoals salmonella speelt steeds minder een rol bij de keuze voor het aanschaffen van kip.

Bijna driekwart van de kipeters koopt zijn vlees in de supermarkt. Slagerijen hebben achttien procent van de markt in handen. De rest van de consumenten winkelt bij de poeliers of rijdende winkels.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


wo 4 september 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.