De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
ma 2 september 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Kies uw favoriete winkel 
Elite Modellook 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   F I N A N C I Ë L E   T E L E G R A A F 
 
ACTUEEL FINANCIEEL NIEUWS: WWW.DFT.NL
  Online boeken
KLM simpeler

   
 

DEN BOSCH - KLM gaat het online boeken van zakenreizen op kantoor aanzienlijk vergemakkelijken. Werknemers van bedrijven kunnen binnenkort zelf vanachter de pc vliegtickets, hotelkamers en huurauto's regelen. Hiervoor is het internetboekingssysteem KLM Connect ontwikkeld.

De luchtvaartmaatschappij denkt zo haar zakelijke klanten beter aan zich te kunnen binden.

KLM heeft hiertoe een overeenkomst afgesloten met de Nederlandse leverancier van online-boekingssystemen Tickotel Travel Technology. Dit bedrijf uit Den Bosch leverde eerder dergelijke software aan D-Reizen en Carlson Wagonlit.

De software voor KLM Connect is helemaal aangepast aan de wensen van de luchtvaartmaatschappij. De besparingen bij online boeken kunnen oplopen tot 30% van het totale zakelijke reisbudget. De transactiekosten gaan aanzienlijk omlaag door het wegvallen van een aantal tussenschakels. Ook kan het systeem zo worden ingericht dat alleen goedkopere tickets zijn te boeken. Volgens de Tickotel-oprichters Marc van Deursen en Simone Schimmer slagen werknemers er prima in de laagste tarieven te vinden.

Een bijkomend voordeel is dat directies bij dit systeem scherp inzicht krijgen in het reisgedrag van hun personeel. Managers hebben hier vaak geen flauw benul van. In de huidige matige economische omstandigheden proberen bedrijven de kosten van het zakelijke reizen te verlagen. Deze kostenpost is na personeel de grootste in het bedrijfsleven. Met de Tickotel-software kan de tijdrovende en dure procedure van boeken en reserveren worden geautomatiseerd.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


ma 2 september 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.