De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
ma 8 juli 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Tournieuws 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
BINNENLAND ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  Krassen tijdens vliegreis
   
 

AMSTERDAM - Vakantievliegmaatschappij Dutchbird start nog deze zomer met een krasloterij aan boord van de vliegtuigen. Passagiers kunnen met loten van twee euro per stuk een auto, vliegvakanties en andere prijzen winnen.

De krasloterij, die in samenwerking met de Lotto onder de naam Lucky Bird wordt georganiseerd, moet de passagiers meer ontspanning gaan bieden. De maatschappij hoopt er een nieuwe inkomstenbron mee aan te boren.

Het loterij-initiatief, dat dit weekeinde in het reisvakblad Reisrevue bekend is gemaakt, heeft bij de grote reisorganisaties direct tot enthousiaste reacties geleid.

"Alles wat vliegen leuker en de wachttijd plezierig kan maken, is welkom.

Dutchbird verstrekt voor de kinderen ook al spelcomputers. We zien in onze kwaliteitscontroles direct een grote waardering voor dit soort initiatieven", zei algemeen directeur Steven van der Heijden van Thomas Cook, een van de grootste reisorganisaties in ons land.

De krasloterij aan boord van de vier moderne Dutchbird-Boeings start begin augustus. De deelname kent voorzover bekend geen grenzen. Sommige internationale luchtvaartmaatschappijen, waaronder Singapore Airlines, bieden op bepaalde vluchten via het videosysteem in de stoelen al mogelijkheden voor kansspelen met limieten aan de inzet.

Dutchbird startte onlangs ook als eerste met reclame voor reisverzekeringen - de Europeesche - op de romp van de vliegtuigen. Later volgden daarmee ook Martinair en Transavia Airlines voor respectievelijk de ANWB en de Staatsloterij. Het geeft aan dat door luchtvaartmaatschappijen naar nieuwe inkomstenbronnen wordt gezocht.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


ma 8 juli 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.