De Telegraaf-iDe KrantNieuwsLinkSportLinkDFT.nlDigiNieuwsCrazyLife
di 2 juli 2002  
---
Nieuwsportaal
---
Uit de krant 
Voorpagina Telegraaf 
Binnenland 
Buitenland 
Telesport 
Financiële Telegraaf 
Archief 
ABONNEER MIJ 
---
En verder 
Over Geld 
Scorebord 
Autotests 
Filmpagina 
Woonpagina 
Reispagina 
---
Ga naar 
AutoTelegraaf 
Reiskrant 
Woonkrant 
Vacatures 
DFT 
Privé 
Weerkamer 
Al onze specials 
Headlines 
Wereldfoto's 
Wereldfotos 
---
Kopen 
Speurders 
Koopjesjager 
---
Met Elkaar 
Dating 
---
Mijn leven 
Zomerhoroscoop 
Vrouw & Relatie 
AstroLink 
Uw horoscoop vandaag 
---
Contact 
Lezerservice 
Advertentietarieven 
Mail ons 
Over deze site 
Bij ons werken 
Alle uitslagen, standen, programma's 
[terug]
 D E   T E L E G R A A F   B I N N E N L A N D 
BINNENLAND ACTUEEL: NIEUWSPORTAAL
 
  Winkels merken eurostaking niet
   
 

door Emile Bode AMSTERDAM - De spontaan uitgeroepen kopersstaking tegen de dure euro heeft veel sympathie opgeroepen, maar gisteren niet geleid tot lagere omzetten bij winkels en bedrijven.

Integendeel: bij de winkels van KBB, zoals De Bijenkorf, V&D en de Hema, was het drukker dan op een normale maandag. "Dat komt waarschijnlijk omdat de vakanties in het noorden zijn begonnen en omdat het regende en dan zijn mensen al gauw geneigd de stad in te gaan", zegt woordvoerder Peter van Bakkum van KBB.

Gekkenhuis

Bij IKEA was het zelfs waanzinnig druk. "Een gekkenhuis", zegt woordvoerster Johanna Soutendijk. "Het weer zit ons mee, de vakanties zijn begonnen en daarnaast hebben wij de klanten in alle vestigingen gratis koffie met gebak gegeven. Bovendien heeft IKEA de gulden rechtstreeks naar de euro omgerekend.''In de horeca was het wel behoorlijk rustig, maar dat is gebruikelijk voor de maandag.De Koninklijke Nederlandse Horeca Bond is de aantijgingen dat vooral cafés, restaurants en hotels zich schuldig maken aan enorme prijsverhogingen, meer dan zat. Deze bond meent dat zijn leden allerlei prijsverhogingen, ook van stijgende overheidstarieven, moeten doorberekenen. De bond vindt dat vooral de Consumentenbond een onjuiste voorstelling van zaken geeft.

Radiopresentator Boris van Zonneveld is een van de initiatiefnemers achter de eurostaking. De presentator van het Zuid-Hollandse radiostation Fresh FM riep zijn luisteraars twee weken geleden op om via mailtjes elkaar op te roepen op maandag 1 juli geen producten te kopen.




 

zoek naar gerelateerde artikelen


di 2 juli 2002

[terug]
     
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf, Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.